Voice-Over Agency

De mooiste stemmen voor je

Hallo, wij zijn een online stemmenbureau. En dat heeft alleen maar voordelen.

Een voice-over boeken? Simpel.

Wij werken volledig online. Dit maakt het voor jou sneller, eenvoudiger, flexibeler en betaalbaarder. Zonder in te boeten aan de kwaliteit! Ben je op zoek naar een Vlaamse of Nederlandse voice-over stem met een eigen professionele home studio voor jouw project?

Bij Voices.be is een voice-over laten inspreken héél eenvoudig. Ons stemmenbureau werkt eigenlijk zoals een webshop. Je plaatst je bestelling online via onze site en je krijgt de audiofiles heel snel daarna als download in je mailbox.

Een voice-over nodig? Kies je stem. Plaats je script. Vertel ons hoe het mag klinken en waarvoor de opname bedoeld is. Voeg eventueel extra services toe, zoals sound design, live-regie, mastering of lip-syncing op je beelden. Daarna reken je online af en ontvang je razendsnel je eindresultaat: dé perfecte voice-over.

Uiteraard hoef je niet in te boeten aan service. Je kan tijdens het inspreken van de voice-over ook live inbellen om te regisseren of mee te luisteren.

Hoeveel kost een voice-over? Wat is het verschil tussen een inspreek-fee en een buy-out? En zit er in de prijs ook een heropname inbegrepen? Wij hebben vaste tarieven en die zijn helder, begrijpbaar en transparant. Zo werken we namelijk het liefst.

Een professionele voice-over
in 3 stappen boeken.

Van Project tot Casting.

Kies uit onze stemmen de voice-over voor jouw project. Heb je vragen over de mogelijkheden? Spreek ons aan op de chat.

De lengte van je script speelt een rol bij het bepalen van de prijs. Waarvoor je de voice-over zal gebruiken bepaalt de prijs. Een geadverteerde spot (radio, web of tv) heeft een bereik en een duurtijd van uitzending.

 

Lengte van het script.

Een voice-over voor een animatiefilmpje van 2 minuten (of 300 woorden) heeft een andere prijs dan een voice-over voor een e-learning reeks van in totaal 2 uur (of 20.000 woorden). Deze factor is van toepassing op alle niet-gepushte voice-over opdrachten.

Waarvoor zal de voice-over gebruikt worden?

Een bericht voor op je telefooncentrale, een youtube-filmpje, een podcast, een bedrijfsfilm of een tv-spot. Allemaal andere prijzen. Hieronder leggen we uit hoe dat komt.

Er is een verschil tussen organisch publiek vs advertenties.

Voorbeeld van een project met een organisch publiek: een bedrijfsfilm op je eigen website, een e-leaning, een audioguide, een explainer-filmpje.

Voorbeelden van advertenties: een social-media campagne op youtube (prerolls) of facebook of instagram (ads). Maar uiteraard ook radio, tv of bioscoop-commercials zijn advertenties.

Bij advertenties rekent de stem naast de inspreek-fee een buy-out fee aan. Op die manier verleent de stemacteur je het gebruiksrecht voor een bepaalde duurtijd (1 maand of 1 jaar) en een bepaald bereik (tv, radio, online, bioscoop). 

Duurtijd van uitzending.

Bij commerciële opdrachten is de duurtijd van belang. Een radiospot die 6 maanden wordt herhaald, heeft een andere prijs dan een spotje die slechts één weekend te horen is. 

Bereik van de uitzending.

Een stem die de vaste nationale stem wordt voor één telecom-operator kan namelijk gedurende een tijd geen voice-overs inspreken voor concurrerende operatoren.

 

Oneindig gebruik van de voice-over voor advertenties.

Wil je de voice-over na die periode opnieuw inzetten? Dan rekent de stem je opnieuw een buy-out fee aan. Je kan er ook voor kiezen om een full buy-out aan te kopen. In dat geval mag je de stemopname gebruiken voor onbeperkte tijd en voor verschillende doeleinden.

Onze tarieven zijn eenvoudig.

Wij maken het je gemakkelijk door vaste tarieven te hanteren voor de verschillende mogelijkheden voor onze stemmen. 

Zit je project hier toch niet tussen? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor een offerte op maat. Duidt aan voor welk project je welke stem wil inzetten.

Na het aanduiden van je project, kun je de beschikbare stemmen kiezen. Maak je keuze op basis van hun demo.

Van Briefing tot Afwerking.

Je project en je stem gekozen? Vertel ons dan in je briefing hoe de voice-over mag klinken en wie de doelgroep is. 

Een professioneel eindresultaat zit ‘m in de afwerking. Dankzij onze extra services – zoals sound design, live-regie, mastering of lip-syncing klinkt je opname op z’n best. 

Elke boodschap is anders. Hoe wil jij je doelgroep aanspreken? Wil je dat de stem vrolijk en enthousiast klinkt? Of eerder gewoon naturel en vertellend. Een stem met veel diepte wekt vertrouwen op en kan je boodschap geloofwaardig overbrengen. Een jonge, frisse en dynamische stem kan je publiek aanzetten tot actie.

Wij zijn een online stemmenbureau. Maar dat betekent niet dat je niet kan inbellen om mee te luisteren of regie-aanwijzingen te geven tijdens je geboekte voice-over sessie.

Standaard-procedure:

Dit is de snelste manier.

  1. Onze ervaren voice-over stemmen spreken je audio in, op basis van je briefing, zonder dat je inbelt. Je krijgt je audio als download. Soms bezorgen voice-overs wat extra takes of variëren qua intonatie. Zodat je de keuze hebt in je edit.
  2. Je kan voor de tone-of-voice, intonatie of uitspraak feedback verzamelen en eventueel bepaalde stukken opnieuw laten inspreken in een tweede inspreek-sessie (inbegrepen in de prijs).

Live regie:

Maar je kan ook live inbellen. Dan organiseren we een sessie van 1 uur. Je ontvangt dan een video-conferencing uitnodiging waardoor je kan meeluisteren hoe de stem je tekst inspreekt. Je kan de voice-over sessie aansturen en regisseren. Daarna ontvang je de volledige audiotake zoals ze in de sessie opgenomen werd in full quality.

Onze stemmen spreken je tekst in en bezorgen je een ruwe opname. Deze ruwe opname is nog niet één op één bruikbaar. Deze dien je nog schoon te knippen. Dat wil zeggen: dubbele takes, foute takes, adem, slik, klik en stoor-geluiden eruit halen in een montageprogramma.

Je kan dit ook door ons laten doen. Wij bezorgen je dan een schoon-geknipte en houden alleen de beste en juiste take over.

Onze voice-overs spreken je teksten in in een professionele home-studio. De opname die je standaard ontvangt is ‘clean’. Dat kan je het beste vergelijken met een instagram-foto zonder filters of bewerking. De bedoeling is dat je deze opname bewerkt en mixt onder jouw project.

Maar je kan er ook voor kiezen om dit door een van onze sound-engineers te doen. Zo komt je cleane voice-over opname hélemaal tot leven in jouw video. En springt de boodschap er helemaal uit.

Bovendien zorgt onze sound-designer ervoor dat je project qua geluids-normen zowel op youtube, als op radio en tv kan afgespeeld worden aan de beste kwaliteit.

Wil je net dat tikkeltje meer voor jouw project? Een goeie sound-design kan het verschil maken tussen een animatiefilmpje dat doods klinkt of springlevend. Een radiospot die opvalt en eruit springt of verwatert tussen de rest. Dit is een creatief proces. Onze sound-designer gaat voor jouw project op zoek naar de juiste geluiden, effecten en muziek. Zodat je video of audio super professioneel klinkt voor elk platform.

Uiteraard. Wij zijn pas tevreden als je zelf tevreden bent. Een retake voor uitspraak (tone-of-voice, tempo, intonatie…) is standaard inbegrepen in je prijs. Mocht je natuurlijk je hele tekst willen veranderen, dan rekenen we wel opnieuw een inspreek-fee aan. Dat is begrijpelijk.

Je voice-over is klaar!

Reken online af en ontvang je razendsnel je eindresultaat: dé perfecte voice-over. Proficiat met je bestelling. En bedankt voor je samenwerking. Het was erg eenvoudig en het resultaat is prachtig :-).

Binnen de standaard levertermijn (gemiddeld 2-4 werkdagen) ontvang je de audiofiles al! Je kan er ook voor kiezen om een spoedbestelling te plaatsen. In dat geval is je voice-over opname klaar de volgende werkdag.

Je ontvangt, wanneer de opdracht voltooid is, een mail met daarin je factuur en een link naar je persoonlijke account. Daar worden je de audiofiles in hoge kwaliteit bewaard en kan je ze downloaden.

Uiteraard. Wij zijn pas tevreden als je zelf tevreden bent. Een retake voor uitspraak (tone-of-voice, tempo, intonatie…) is standaard inbegrepen in de prijs.

Mocht je natuurlijk je tekst willen veranderen, dan rekenen we wel een nieuwe inspreek-fee voor aan. Dat is begrijpelijk.

In een uitzonderlijk geval zou dit kunnen gebeuren. Je had iets anders in gedachten toen je de briefing opstelde. Wij willen dat iedereen tevreden is. Dat elke boodschap zijn doel bereikt.

We bieden standaard een feedback-ronde in qua tone-of-voice, intonatie of uitspraak.

Toch nog steeds niet tevreden? Dan kunnen we misschien verder helpen met een andere stem. Of een inspreek-sessie regelen waar je live-regie kan doen.

We komen er sowieso uit!

Heb je nog vragen? Dan kan je ons steeds bellen op +32475263105. Mailen op johfrah@voices.be. Of aanspreken op de chat. 

nl_BE
en_GB fr_FR de_DE nl_NL_formal nl_BE